Τετάρτη, 23 Νοεμβρίου 2011

Γάλα σόγιας: Η ιδανική τροφή για τους αθλητές


Από τη σόγια παρασκευάζονται σήμερα περισσότερα από 120 διαφορετικά καταναλώσιμα από τον άνθρωπο προϊόντα, μεταξύ των οποίων βρίσκονται τα υποκατάστατα κρέατος, τυριών, γάλακτος, κακάο και βουτύρου.

Το γάλα της σόγιας αναδεικνύεται καθημερινά ως το καλύτερο στοιχείο για την καθημερινή - ορθή διατροφή των αθλητών και όλων όσων επιθυμούν να διατηρούν ένα υγιές σώμα.

Έρευνες δείχνουν ότι η πρωτεΐνη που περιέχεται στη σόγια μπορεί να επηρεάσει την αθλητική απόδοση μέσα από την προμήθεια του οργανισμού με υψηλής ποιότητας πρωτεΐνη, αλλά και με την ενίσχυσή του με τις πολύτιμες ισοφλαβόνες, που βελτιώνουν τη δύναμη μέσα από την παραγωγή νέου μυϊκού ιστού.

Τα συστατικά της σόγιας παρουσιάζουν έναν εντυπωσιακό πλούτο θρεπτικών ουσιών, καθώς περιέχουν έναν μοναδικό συνδυασμό πρωτεϊνών, ωφέλιμων λιπαρών, χαμηλών υδατανθράκων και φυτικών ινών.

Οι πρωτεΐνες της σόγιας

Η σόγια περιέχει υψηλή περιεκτικότητα πρωτεϊνών μεγάλης διατροφικής αξίας (5 φορές περισσότερες από το γάλα). Οι πρωτεΐνες είναι σημαντικές για τη σύνθεση των μυϊκών ινών. Βάζοντας σόγια στη διατροφή, προσλαμβάνουμε αρκετές πρωτεΐνες, για να υποστηρίξουμε το χτίσιμο νέου μυϊκού ιστού, και έτσι να επιταχύνουμε τον μεταβολισμό μας.

Τα καλά λιπαρά της σόγιας

Στη σόγια, τα λίπη σε ποσοστό 86% είναι ακόρεστα (ελαϊκό οξύ) ή πολυακόρεστα. Στα πολυακόρεστα λιπαρά ανήκουν τα ιδιαίτερα ωφέλιμα ω3 και ω6 λιπαρά.
Η σόγια είναι εξαιρετική πηγή ω6 λιπαρών, των οποίων οι ευεργετικές επιδράσεις στον οργανισμό έχουν θεμελιωθεί με δεκάδες ειδικές μελέτες.

Πηγή ασβεστίου

Η σόγια, μολονότι είναι τρόφιμο φυτικής προέλευσης, έχει τη μοναδική ιδιότητα να είναι μια εξαιρετική πηγή ασβεστίου (2 φορές περισσότερο από το γάλα) και σιδήρου (το γάλα είναι εξαιρετικά φτωχό σε σίδηρο) και άλλων πολύτιμων ανόργανων στοιχείων και βιταμινών.

Η αντιφλεγμονώδης δράση

Οι αντιφλεγμονώδεις ουσίες που περιέχονται στη σόγια μπορούν να περιορίσουν ουσιαστικά την καταστροφή των μυϊκών ινών και τη συνεπακόλουθη κόπωση που προκαλείται από την προπονητική διαδικασία.

Με την καθημερινή λήψη σόγιας, ο οργανισμός του αθλητή και κάθε ανθρώπου που γυμνάζεται συστηματικά μειώνει τη φλεγμονή που προκαλείται από τη μυϊκή προσπάθεια, προωθεί την αποκατάσταση των μυών και την προστασία του μυϊκού ιστού, ενώ ενισχύει ουσιαστικά την αθλητική απόδοση.

Πηγή: www.dietup.gr

www.hellinika.gr

www.hellinika.gr
Ηλεκτρονικός Ψηφιακός Κατάλογος

Άλλες Σελίδες

Τελευταίες 7 ημέρες